opportunities of as well as new approaches to researching the water-energy-food security nexus will be discussed, highlighting the perspective of early career researchers. Finally, researchers and students involved in CapNex will give poster presentations on their work. Speakers (in alphabetical order) Mathew Herrnegger is a postdoc researcher in hydrology and water resource management at the University
Sciences at the Lilongwe University of Agriculture and Natural Resources, Malawi, a public university responsible for building capacity in agricultural and natural resources sciences. Already as a student he was involved in one of the USAID (United States Agency for International Development) “Feed the Future” initiatives and worked for a community-based goat breeding programme, which was implemented
scientific evidence. Furthermore I was able to publish several papers in international journals. The obtained knowledge was also beneficial in training and guiding researchers in Bhutan. Interactions with students from different countries and cultural backgrounds were interesting. Also taking part in excursions organized by OeAD was important as it exposed us to new things that were not taught at the universities
evolution and ecology, this experience provided me with exposure to current trends in the field and to independent working in a research environment. Working in an international group and living with students from various countries gave me a first-hand opportunity to learn about their respective cultures. Vienna, the cultural capital of Austria, had a profound influence on me, owing to my interests in
teaching the biomechanics of sport and Human movement including courses on motor control and motor learning, anatomy, qualitative and quantitative motion analysis for undergraduate and postgraduate students. In addition, he was responsible for the training in motion analysis software and the equipment in the biomechanics laboratory. Mansour Attallah participated in many conferences of sports biomechanics
Programme von A bis Z Querschnittsthemen Kontaktformular und Lageplan Menü schließen Gremien Der OeAD - Agentur für Bildung und Internationalisierung wurde 1961 als Verein "ÖAD Österreichischer Auslandsstudentendienst" von der Rektorenkonferenz und der Österreichischen Hochschüler/innenschaft (ÖH) gegründet, 1990 in "Österreichischer Akademischer Austauschdienst" und 2000 in "Österreichischer Austauschdienst
Erasmus+ wird in allen Programmbereichen in Form von Blended Learning möglich. Die Abwicklung von Erasmus+ wird für die Teilnehmer/innen digitalisiert und vereinfacht, insbesondere durch die European Student Card Initiative in der Hochschulbildung und eine überarbeitete IT-Architektur für Begünstigte. Teilhabe am demokratischen Leben: Erasmus+ unterstützt eine aktive Bürgerschaft und Ethik im Kontext des
inary approaches in the post-Soviet academic institutions of Armenia and Georgia. For more information, please see the published papers. Moreover, Tigran shared his experience of being a doctoral student in Austria. He talked about how he become familiar with Austria's culture. More particularly by reading about Austrian history, visiting museums and concerts, traveling, and hiking. In this regard
Ein derzeit sehr aktuelles Thema ist z.B. das Fremdenrecht. Mit Hilfe unserer Rechtsabteilung stehen wir den Stipendiatinnen und Stipendiaten mit Rat und Tat zur Seite. Bis zur Gründung der OeAD Student Housing im Jahr 1998 zählte auch die Reservierung von Heimplätzen und die Hilfestellung bei der Wohnungssuche für Familien zu unseren Aufgaben; in den Bundesländern wird dies teilweise immer noch gemacht
Wir, die OeAD-GmbH, verwenden sowohl betriebsnotwendige Cookies, als auch Cookies um Ihnen einen optimalen Service zu bieten und unsere Website mittels Analysen zu verbessern. Zusätzliche Cookies werden natürlich nur verwendet, wenn Sie diesen zustimmen. Sie können jederzeit die Einwilligung unter diesem Link widerrufen. Weitere Informationen finden Sie
in unserer Datenschutzerklärung.