und aus ihren Heimatländern zu fliehen. Eine Situation, in der sich tausende Kolleg/innen weltweit wiederfinden – Wissenschaftler/innen, Ingenieur/innen, Ärzt/innen, medizinische Forscher/innen, Student/innen. "Science in Exile" stellt die gängigen Stereotypen von Flüchtlingen in Frage. Der Film findet Frauen und Männer mit jahrelanger Ausbildung und Erfahrung, die aktiv darum kämpfen, einen neuen
„HEIs should use the digital mobility management tools developed in the context of the European Student Card Initiative. This may include using the EGRACONS platform linked to the Erasmus Without Paper Network, which further facilitates fully digitalised and automatic recognition procedures.“ Quelle: ERASMUS CHARTER FOR HIGHER EDUCATION 2021-2027. Guidelines, Seite 12 Der OeAD bietet gemeinsam mit
Student/innen und Forscher/innen aus aller Welt, die mit einem OeAD-Stipendium in Österreich studiert, geforscht oder gearbeitet haben, sind die Zielgruppe unserer Alumni-Aktivitäten. Viele Stipendiat/innen erinnern sich auch noch nach vielen Jahren gerne an ihren Aufenthalt in Österreich und fungieren als Multiplikator/innen, Ansprechpersonen und Kooperationspartner/innen. Es ist uns ein Anliegen
summer 2018, OeAD scholarship holders visited Salzburg and Hallstatt. During this trip, they went on a boat tour on Hallstätter See. OeAD regularly offers events for scholars, so that international students can get to know each other and see beautiful places in Austria. Hallstatt, with its beautiful location by a lake and surrounded by mountains, is one such place. 45 scholarship holders joined us to
der Notwendigkeit darüber aus, dass Lehrende motiviert am Puls des aktuellsten Forschungsstandes agieren. Keynote Prof. Harald A. Mieg unterschied mittels eines "Lernbegründungsmusters" zwischen studentischem Prüfungs-, Berufs- und Persönlichkeitsfokus, der jeweils die Motivation für forschendes Lernen stark beeinflusse. Er sprach mitunter folgende Empfehlungen aus: Studierende für Forschung gewinnen
der Pandemie für internationale Studierende beschäftigt. Die meisten der rund 20.000 ordentlichen Studierenden an Universitäten und Fachhochschulen aus dem globalen Süden ( incoming degree seeking students , Angaben Wintersemester 2019) finanzieren sich ihr Studium selbst – durch Überweisungen ihrer Familien in den Herkunftsländern und durch geringfügige Erwerbstätigkeit. Corona hat die schon vor der
ng. Dass Studierende, ForscherInnen und WissenschafterInnen aus Afrika, Asien, Lateinamerika oder dem Nahen Osten nach Österreich kommen, ist unter anderem eine Folge der aktiven Bewerbung von studentischer Mobilität seitens der Universitäten. Bildung für Entwicklung ist eine Verpflichtung auf internationaler Ebene und hat auch einen besonderen Stellenwert in der Entwicklungszusammenarbeit. Was bringt
México – kurz UNAM. Der ursprüngliche Plan maximal drei Jahre zu bleiben ging nicht auf, Michaela Höller schöpfte den gesamten Zeitraum von fünf Jahren aus – nicht zuletzt aufgrund der motivierten Student/innen und ihrer sehr engagierten Chefin. Neben dem Unterricht organisierte sie Filmabende, lud Regisseure ein, startete ein Pilotprojekt mit einer App die österreichisches Fernsehen für Gehörlose und
mobility periods spent at foreign Higher Education Institutions. These requirements demand suitable curricular structures, which transparently display learning outcomes and qualifications for all student groups, including those currently underrepresented in higher education. Besides flexibility to enable different forms of credit mobility, international and intercultural competences and how to include [...] competences into courses and curricula. These international and intercultural skills accompany an inclusive "internationalisation of the curriculum" for all university members and thus also for non-mobile students. The workshop was based on a series of workshop organized in Austria for Austrian HEIs and, as these workshops, was part of the Erasmus+ KA 3 project 3-IN-AT-PLUS . The topic reflects the objectives [...] of the Republic of Croatia until 2027” and the measures related to it, such as sustainability of study programmes in foreign languages, increasing the number of joint study programmes, increasing student and teacher mobility, as well as increasing the rate of recognition of ECTS gained during mobility. This event was organized by OeAD – Austria’s agency for Education and Internationalisation and the
A bis Z Menü schließen Larysa Ivashko, Ukraine © Nelia Sadytska Current position: Bachelor student at Taras Shevchenko National University of Kyiv Scholarship: OeAD Sonderstipendien (IST Austria) 07.2018 – 09.2018 Motto: Be better than yesterday Curriculum Vitae Larysa Ivashko is currently a bachelor student at Educational and Scientific Center "Institute of Biology and Medicine" of the Taras Shevchenko [...] Shevchenko National University of Kyiv, Department of Biochemistry, specializing in biotechnology. From 2016 she has been a student at the research lab "Chemical and Physical Biology", Kyiv, Ukraine. In March 2018, Larysa Ivashko participated in the conference "Theoretical and practical aspects of the use of biological markers in fundamental and applied medicine and biology" in Prague, Check Republic.