Zum Hauptinhalt springen Zum Footer springen Zum Ende der Navigation springen Zum Beginn der Navigation springen
Zur Übersicht
Lego game
© Elke Stinnig

Sustainable rural tourism in Mozambique | Report on 2nd project year | April 2024 - March 2025

CAST Mozambique’s second project year focused on capacity building and stakeholder engagement to prepare the ground for a new Master’s degree in Sustainable Rural Tourism.
2 min lesen · 19. August 2025

In June 2024, IMC Krems hosted a week of training in Krems/Vienna for four Mozambican colleagues, combining MA-level teaching practice, a “Lego Serious Play” methods lab, project-management coaching, and agrotourism field visits. These sessions strengthened didactics, curriculum planning, and cooperation routines across the partnership.

In November 2024, the team met in Inhambane and Maputo for a combined teacher-training and stakeholder roundtable series. Thirty-two ESHTI lecturers took part in the ESHTI “Train-the-Trainers” workshop, while consultations with government, industry, and civil-society actors helped align the envisaged MA with labour-market needs and emphasised the value of hands-on, field-based learning.

At the same time, a skills and training-needs survey (20 responses) was analysed and circulated to the full team on 1 Oct 2024, and ESHTI completed a feasibility study feeding directly into MA design. Building on these results and the November inputs, ESHTI successfully compiled an MA proposal; the full package entered internal Graduate School review in April 2025.

Field-site scouting around Inhambane identified several promising community partners, with final site selection - supporting the pilot subjects and student fieldwork - planned between June and October 2025.

Throughout the year, the bilingual project website documented project progress (including the June training and the November activities) and supported wider visibility and outreach. Looking ahead to Year 3, priorities include co-developing teaching materials, selecting community partners, and piloting two new BA subjects that will later feed into the new MA degree.

Zur Übersicht
YouTube ist deaktiviert

Für die Verwendung von YouTube Videos benötigen wir Ihre Zustimmung. Weitere Informationen finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen.

Vimeo ist deaktiviert

Für die Verwendung von Vimeo Videos benötigen wir Ihre Zustimmung. Weitere Informationen finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen.

OpenStreetMap ist deaktiviert

Für die Verwendung von OpenStreetMap benötigen wir Ihre Zustimmung. Weitere Informationen finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen.

Issuu ist deaktiviert

Für die Verwendung von Issuu benötigen wir Ihre Zustimmung. Weitere Informationen finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen.

ArcGIS ist deaktiviert

Für die Verwendung von ArcGIS benötigen wir Ihre Zustimmung. Weitere Informationen finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen.

PeerTube ist deaktiviert

Für die Verwendung von PeerTube benötigen wir Ihre Zustimmung. Weitere Informationen finden Sie in unseren Datenschutzbestimmungen.